Ja som Charlie ? .. .a čo na to iní, komerční to „charlie“. ..

16. januára 2015, petersson, Nezaradené

Aký to silný dojem je pozerať na tisíce a státisíce ľudí, ktorí svojím postojom v obrovskom zhromaždení jednoty sa snažia premostiť nevraživosť iných v lásku tolerancie k jedincovi, či spoločnosti rôzneho vierovyznania /trebárs aj toho politického/.

A potom pomalé vytriezvenie z eufórie spolupatričnosti v následných krokoch, kde sa postupne odkrýva, že je veľmi, veľmi potrebné nahodiť výtlačky humorného časopisu Charlie Hebdo zo 60 000 kusov najskôr na 3 000 000 kusov a ako počítam , s dotlačou to určite v Eurozóne sa dotiahne možno aj k hranici po 5 000 000 kusov.

 

Pekná to myšlienka, ale posledné správy , ktoré naznačili značnú eufóriu po vlastnení hmatateľnej relikvie na prebehnuvšú tragédiu 12 obetí karikaturistov, začínajú zatieňovať hodnotu sebavyjadrenia na vlne spoločného postoja.

 

Ak sa dnes v médiách snažili ukazovať, ako sa snaží množstvo ľudí dostať silou – mocou k tomu, aby vlastnili výtlačok iba za 6 eur, je možno si realisticky položiť otázku, či pri takomto úžasnom náklade nezačína tvrdý biznis brať navrch v zmysle : v pravý čas na pravom mieste. Lebo ktorýkoľvek biznismen – aj tu na Slovensku vám povie, že čím vyšší náklad tlače si objednáte / u nás rádovo nad 50 000 kusov a vyššie/, tak cena ide rapídne dole ! A ešte k tomu perličky z internetu o rôznych aukciách typu – kto dá za časopis viac a viac.

 

 

Áno, bral by som úvahu o tom, že dostať tento výtlačok špeciálneho vydania Charlie Hebdo by mal dostať ako darček každý obyvateľ eurozóny ako upomienku na cenu nezmyselne stratených životov /nielenú francúzskych novinárov.

 

ALE  NIE  ZA  TAKÚTO  KOMERĆNÚ  CENU  !